fredag, mars 11, 2011

Update

Tänkte bara skriva nån rad för att försöka hålla lite liv i bloggen trots allt.

Sen sist har jag blivit arbetslös, företaget gick i konkurs. Det kom inte som någon egentlig chock, men det var ändå trist. Man blir snabbt van med vardagsrutinen, sina kollegor, etc.

Nå, det verkar som att det ändå var tur i oturen att branschen har brist på kompetent folk just nu, det finns massor att jobb att söka. Tyvärr verkar det som att vissa potentiella arbetsgivare är lite bakom flötet, och tror att bara för att man är arbetslös så är man desperat och går med på vad som helst. Två stycken har redan lovat guld och gröna skogar, för att i slutändan inte ens ha något jobb att erbjuda.

Men men, nu har jag haft en del intervjuer, och tror att jag inte behöver gå omkring sysslolös länge till. Det är förbannat tråkigt att inte ha någonting att göra om dagarna. Försökt hålla mig sysselsatt genom att pyssla med diverse småprojekt, men man tappar snabbt motivation och ork. Känns som om jag är trött hela tiden, och orkar inte med särskilt mycket. Det visar hur viktigt det är för oss människor med någon slags rutin, och att känna sig nyttig om dagarna!

Nåja, det får räcka så för denhär gången.

Inga kommentarer: