tisdag, april 03, 2007

Tredje mötet

Imorgon är det det tredje mötet med projektgruppen. Jag talar om projektgruppen vi har i kursen Systemvetenskapliga projekt. Vi i klassen har blivit uppdelade i två grupper, och vi två som går andra året blev valda till projektledare.

De första två mötena vi hade så har vi mest bara lärt känna varandra litegrann och pratat om hur vi ska göra framöver. Imorgon blir det nog det första riktiga mötet där vi har en agenda. Vi ska göra klart något som heter ett projektmandat och lämna in det innan påsk, så vi får lite ledigt. Har bokat ett grupprum i några timmar så vi vet vart vi ska sitta och sådär. Kommer nog gå bra.

Grabbarna i gruppen verkar vara trevliga prickar, även fast det finns ett orosmoment. En i gruppen verkar inte vara motiverad alls, och ska tydligen hoppa av programmet efter denhär kursen. Det ger ju inte positiva vibbar, då man inte vill sitta där en månad in i arbetet och en utan förvarning hoppar av och inte tänker fullfölja sin åtaganden. Måste nog känna efter lite, om det kan bli ett riktigt problem med det.

Men i övrigt tror jag att det ska gå bra med det.

In other news, så har jag just fått mitt första U på en tenta. Det svider som f*n. Kvantitativa modeller heter kursen, matte är ämnet. Problemet var att jag inte kunde alls ekonomidelen av kursen, och på tentan så var det en rätt stor del av poängen. Nå, det är omtenta om en månad. Frågan är bara om jag har tid att plugga inför omtentan, då jag läser 15p denhär läsperioden. Och har dessutom en del kårarbete att hantera. Hmm, vi får se. Man vill ju helst inte skjuta fram omtentan till efter sommaren, då har man garanterat glömt bort allting.

I projektkursen så ska vi tydligen skriva någon slags "loggbok" under projektets gång där vi skriver om våra personliga tankar. Jag tror nog att denhär bloggen duger som det, får bara försöka hålla koll på vilka inlägg som handlar om projektet så att inte Ingela behöver läsa igenom alltför mycket strunt.

Nå, det var det för idag. Trevlig fortsättning.

2 kommentarer:

Pelle sa...

Välkommen till oss U:are ;-) Visst är det jobbigt.... Har en omtenta som det verkligen inte känns som att jag kommer klara senare heller, huga..

eatfrog sa...

Haha, jo, det är sämst. Men det är bara att plugga på, och göra bättre nästa gång.