torsdag, april 26, 2007

Det går bra för Apple

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=643397

Apple ökar sin vinst med hela 88%. Det är inte illa. Och otroligt nog så var det dels pga Ipods, jag som trodde att alla redan hade en och att marknaden redan var mättad. "Totalt levererade Apple drygt 10,55 miljoner Ipod-spelare under kvartalet"

Det är en jääävla massa mp3spelare alltså.

"Det innebär en volymökning på 24 procent för Ipod-spelare och 36 procent för datorer jämfört med andra kvartalet räkenskapsåret före"

Och en jäävla massa datorer också. Det börjar vara en hel del gamla pc-användare som går över. Vad kan det bero på månne? Har alla tröttnat på dålig design och dålig kvalité? Har folk blivit redo att betala några tusen extra för snygga prylar som håller liiite bättre?

Ja jag vet inte jag. Själv har jag än så länge inte en endaste Apple-pryl. Men den första datorn jag använde var en Macintosh Plus, nångång andra hälften av 80-talet.

Inga kommentarer: