torsdag, februari 08, 2007

Yohoo, wlan!

Efter ett par turer med routrar från både D-Link och Netgear så valde jag att nu köra med något beprövat. Namnet är såklart 3com. Och eftersom jag har laptop så fick det bli en trådlös routervariant också. Paketet hade blivit skadat på vägen hit, men det verkar inte routern ha brytt sig om, allt fungerar som det ska (än så länge).

Man ska väl kanske inte vara så snabbt med att ropa hurra, förra gången så funkade routern finemang i ungefär en timme, sen totaldog den.

Nåja, det funkar än så länge.

Från det ena till det andra, så har det nu blivit beslutat om vilka som ska gå från det systemvetenskapliga programmet. Det är bara en person, och dessutom en forskare. Så själva utbildningen ska inte bli påverkad, enligt detta beslut.

Igår var det ett samrådsmöte där det informerades lite kring nedskärningarna och annat som händer på instutionen. Men det var inget som är särskilt intressant för andra, så jag skippar att skriva desto mer om det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En får sluta? Hur många jobbar där efter det?

Umeå har en kul reklam för sitt program: http://www.youtube.com/watch?v=0Pj-_Lgi5pw

eatfrog sa...

En till ja, 3 fick gå förra året. Hur många kan det vara kvar, 10 inkl forskarna?

Fan va snitsig film. Vi har ingenting. Kommer inga elever sen heller. ;)

Anonym sa...

Kan det bli nedläggning av programmet? Och vad gör ni som inte har läst klart i så fall?

eatfrog sa...

Nja, det är inte aktuellt nu. Jag har ingen aning om vad som skulle hända då faktiskt.

Jag tycker ju iaf att de skulle isf sluta ta in nya elever, och låta oss "gå klart". Men ifall extrem pengabrist råder så vet man ju aldrig, jag vet inte riktigt vad skolan har för skyldigheter gentemot oss elever i dessa fall.

Kanske man skulle höra efter.

Anonym sa...

Får hoppas att det vänder vad gäller systemvetenskapliga utbildningar nu för som det ser ut så skär man ner allt mer. Pluggar till IT-ekonom så jag läser en kombination av systemvetenskap och företagsekonomi så jag har ju alltid ekonomin att luta mig på om det inte finns några jobb inom IT :)

eatfrog sa...

Jobb inom IT finns det ju gott om just nu. Däremot är det svårt att få jobb som nyutexaminerad.

Skrev ett litet inlägg om det.