tisdag, januari 30, 2007

Nånting är på g

Jag inleder med att nämna programrådsmötet som var förra veckan. Det var mest om det gamla vanliga, klagomål om kurser. Vissa har gått helt okej, och andra riktigt illa. Studenterna irriterar sig på nedskärningarna som var förra året, vilket inte är så överraskande.

Men nu ska det vara ett krismöte igen imorrn tydligen. Instutionen säger att man måste spara pengar, igen. Om det påverkar utbildningen vet man inte ännu, men bra är det iaf inte.

Jag vet inte mer än så i dethär läget, och låter bli att spekulera. Men man frågar sig, ämnar makthavarna ha kvar det systemvetenskapliga programmet på LTU eller inte? Nedskärningar leder till en sämre utbildning och mindre resurser. Det leder till färre elever, vilket leder till ännu mer nedskärningar. Spiralen är svår att stoppa utan ett aktivt deltagande från dem högre upp. Fortsätter det såhär så försvinner nog programmet inom några år. Håller personligen bara tummarna att jag ska få ut min examen innan något sånt inträffar.

Jag återkommer med bättre information när jag har den.

Inga kommentarer: