torsdag, maj 08, 2008

LTU-Honkamaa

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=766628

Ännu en artikel om Stina Honkamaa, som blev chef för svenska delen av Google. Det verkar som att det står om henne lite överallt, såhär ett tag EFTER att hon blev chef? Känns lite konstigt, men nåja.

Denhär gången står det Luleå Universitet, och tydligen hade det varit någon annan felvariant i Dagens Industri här en dag hörde jag. Luleå TEKNISKA Universitet heter det ju faktiskt.

Jag tycker att dethär ändå visar på det faktum att det inte har så enormt stor betydelse varifrån man tagit examen. Det talades om det igår på Samrådsmötet där vi hade prefekt och rekryteringsansvarig som pratade lite om vad som görs just nu. Det har betydligt större roll vem du är och vad du gör med din examen än vad det står för lärosäte på pappret, vilket är något värt och viktigt att ha i åtanke.

Utbildningen på LTU håller faktiskt hög klass för det mesta, även fast det är en liten och ung skola. Det systemvetenskapliga programmet (vilket jag läser) är bra, och jag har aldrig sett någon anledning att flytta härifrån för att studera någon annanstans.

Har varit ganska dålig den senaste tiden på att blogga då jag har haft hektiska tider med min C-uppsats, och allt annat som måste göras och bli klart under våren (omtenta är jobbigt). Men ska försöka ta tag i det nu igen.

Ps. någon som kan fixa ett sommarjobb åt en systemvetare i Luleå? ;)

Inga kommentarer: