söndag, december 17, 2006

Webhotell

Jag och en klasskamrat har tänkt ta tag i ett hobbyprojekt nu efter nyår, vari själva projektet består av att göra en hemsida. Inklusive noggrant förarbete då etc.

Frågan lyder, vart lägga upp hemsidan? Att man kan köra PHP är nästan det enda kravet, och att det finns en mysql såklart, men det finns väl på ungefär varenda webhotell idag.

Det bästa alternativet hittils verkar vara www.surftown.se. Är det någon som vet några andra bra (billiga!) alternativ? Och sen blir det registrera domän också, ska man låta webhotellföretaget göra det eller tjänar man en slant på att regga det själv?

Sen var det javaprojekt också ja. Känner mig faktiskt lite mer taggad nu än tidigare, haft lite svacka när det gäller allt skolrelaterat. Ena kursen vi läser just nu är sjukt tråkig också, fattar inte ens vad det hela ska gå ut på.

Och så har jag fått en laptop nu i fredags. Eller fått och fått, köpt då. Min första laptop, och det känns riktigt bra. Det känns som om man kommer sitta mycket hellre på skolan nu, när man får ha sina egna verktyg och en dator vars tangentbord inte luktar snus. Och sitter man på skolan så får man 10x mer gjort också, hehe. Märkligt hur mycket man plötsligt hade att göra hemma just när man ska sätta sig med skolarbete.

Nåja, det var bara det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kör med www.one.com, verkar helt okej :)