torsdag, december 21, 2006

ASP.NET

Jorå, nog fick jag klart det. När man väl fattade hur allt hängde ihop så lossnade det.

Det har en hel del fiffigheter, detdär ASP.NET. C# som språk var jag inte direkt imponerad av. Det var väldigt likt en massa andra språk, fast utan några fördelar som jag ser det. Sen gillar jag inte Visual Studio, det är fanimig långsammare än Netbeans (som är sirap det med!). Och när man är sämst på C# vill man inte direkt skriva i notepad heller, man behöver ju typeahead grejjerna.

Nåh, nu är det jul då ungefär. Så det blir ett uppehåll från mig nu fram till efter nyår. Då blir det nya kurser och nya bullar.

God Jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja. har sett din blogg ett par gånger och ser att du pluggar på LTU, är också intresserad av att kanske börja där och tänkte höra lite med dig om hur det är där om det går bra.

Hur ser du på utbilningen, är du nöjd med den? och hur ser du på arbetsmöjligheterna efter man är klar.

har lite fler frågor men ska inte kasta dom alla på dig på en gång... du kan väl slänga iväg ett mail om du är intresserad av att svara

// Dennis

Dennispersson84@gmail.com

eatfrog sa...

Tjena tjena. Det går bra jo, utbildningen är bra. Visst, instutionen har lite ekonomiska besvär som givetvis slår hårt mot oss eleverna.

Flera lärare har fått sluta pga det vilket har i sin tur ökat arbetsbördan på dem som blev kvar. Men ifall det kommer fler elever så innebär ju det mer pengar vilket kan råda bot på det.

Arbetsmöjligheterna ser jag som goda. Det är riktigt få som läser utbildningen just nu, plus att företagen börjar flagga för att det kommer bli en bristsituation några år framåt. Visst, man kan inte längre glida sig igenom en utbildning och sen få ett fint jobb, som i bubblans glansdagar. Men det är väl inte mer än rätt. Nu får man faktiskt ta och bli duktig på nåt på egen hand, som i de flesta andra yrken.

Fråga på, jag ska svara så gott det går. Orkar inte maila dig just nu, men du kan ju maila mig själv, om du inte vill skriva kommentarer här. eatfrog@gmail.com