fredag, oktober 27, 2006

Tentan gick bra ändå

Det var visst snabb rättning på tentan, resultatet är uppe redan idag. 27½p av 30 möjliga. Det var inte dåligt det. Jag hade förväntat mig mindre än så, mellan 20-25. Dom har nog rättat ganska snällt isf. Nå, då kan man vara säker på vad man får för betyg i kurserna då.

Noterade häromdagen att någon skrivit in en liten fundering till CS här förra veckan om att framtiden kanske ligger i att bli vass på Cobol. Det var ju lite lustigt, bara någon dag efter att jag skrivit en exakt likadan fundering. Fast författaren till den ledaren (eller vad det nu var) hade tagit ett steg vidare, och kommit fram till att Sverige som land borde bli bäst på Cobol, eller hur det nu var. Äsch, det var för länge sen jag läste den, minns inte detaljerna längre.

Det verkar som om det inte blir mycket till lektioner framöver heller, inget schema har lagts upp på kurserna som ska börja på måndag. 2 veckor innan kursstart ska scheman egentligen finnas tillgängliga, men icke. Så antingen är det inga lektioner öht, eller så är det bara någon som är långsam. I vår internetbaserade läroplattform Fronter så finns det 2 "rum" för de nya kurserna, men tydligen har man inte fått läsrättigheter till rummen heller ännu. Konstigt, för somsagt, kurserna ska börja på måndag! Ingen information om kurserna har kommit än alls.

Äsch, nu kollade jag en gång till, och till internetprogrammeringskursrummet har man nu fått tillgång. Så nu finns det plenty med information. Nu saknas bara internetsäkerhet.

Får se hur det går med detdär.

Inga kommentarer: