tisdag, maj 23, 2006

Första posten

Okej, så jag har startat en ny/en till blogg. Varför?
Anledningen är nämligen att jag har upptäckt under mitt första år som systemvetare att det finns mycket lite information om programmet och ämnet på svenska, i Sverige.
Det hela har fallit lite i skymundan tycker jag. Och det tänkte jag råda bot på, så gott jag kan.

Min tanke är att skriva lite lättlästa sammanfattningar om saker och ting som jag har läst om, och lägga upp här. Värt att upprepas dock, jag är student själv, så hoppas ingen börjar citera mig och använda bloggen som referens. Det går inge bra nämligen.

Men, somsagt, lättlästa sammanfattningar, lite funderingar om ämnet, nyheter om branchen, allt sådant som kan intressera en framtida/nybliven/erfaren systemvetare. Och jag siktar på att skita i (det börjar bra, eller hur?) det akademiska språket, för det är bara inbitna akademiker som tycker att "betalt per ord" är något som fungerar bra.

Nåja, vi får se hur jag kommer igång med dethär. Sommaren har både knackat på dörren och klivit in, vilket innebär att man inte längre har så mycket tid och ork till att sitta vid datorn och skriva en massa saker.

Jajustja, och vem är jag då? 22 årig student på LTU, läser Systemvetenskap somsagt, heter Henri i förnamn (finska föräldrar), mer information än så kanske inte är nödvändigt ännu?

Inga kommentarer: