torsdag, mars 22, 2007

Nya kurser

Tentaplugget ledde till ett visst uppehåll här. Det fanns helt enkelt inte tid för något annat än korta personliga reflektioner, och dessa skriver jag på min andra blogg.



Nåja, nu är tentorna över. De gick måttligt bägge två, och idag var kursintroduktionerna. Först på morgonen var det introduktion till en kurs som heter nåt i stil med Vetenskaplig metod och undersökningsmetodik eller nåt, hur det nu var. Vi var inte så många som dök upp, bara 6 pers. Men den verkar helt okej, trist ämne men äh, så är det ibland. Så länge som läraren orkar engagera sig så brukar man klara av trista ämnen.



Efter lunch så hade vi intro till Systemvetenskapliga projekt. Bekanta lärare som höll i den, vi var 7 som dök upp där. Lite snickesnack, sen gick vi över vägen till ett företag som heter Rubico, som vi ska utforma en kravspecifikation åt. Det verkar helt intressant det med, ett riktigt skarpt projekt att pyssla med. Sen ska man lära sig lite mer om att jobba i projekt också, det är nog användbart.



Imorgon ska jag gå och handla kurslitteratur, och nästa vecka ska jag börja plöja, så man inte behöver läsa så enorma mängder mot slutet av perioden.



Förutom dessa två kurser så läser jag även Japanska 2 just nu, första kursen var så rolgi så jag tänkte att det är lika att köra på nu när man har det i färskt minne.



Nåja, det var allt för idag.

Inga kommentarer: