onsdag, mars 07, 2007

Long time no write

Oj, det var ju ett bra tag sen jag skrev senast.

Vad har hänt sen sist, ptja.. pluggat rätt mycket. Det blev hektiskt i japanskakursen, skjöt upp lite saker så det blev plötsligt jättemycket.
Samtidigt är det mycket nu i kvantitativa modeller, av samma anledning. Matte är jag inte så himla vass på, och det är tenta om några veckor. Måste verkligen ta tag i detdär, och börja plugga mer. Skolkade ett möte med utbildningsutskottet, då jag inte alls hade tid med det den dagen.

Nå, det var nog allt.

Vad jag tänkte skriva desto mer om idag var att jag och Jojje har skickat in en anmälning till Idéhusets startkapital-grej. Ett dussin eller så, får chans att starta ett eget företag under sommaren. Man får betalt så man överlever, coachning och kurser i företagande. Det lät så spännande att vi tänkte försöka, om vi kan lyckas. Vårt projekt heter Luletorget, och jag tänker inte berätta desto mer om det just nu. ;)

Tänk så spännande, eget företag. Tänk om man lyckas, och börjar tjäna pengar. Det är sånt dagdrömmar är gjorda av.

Nu är klockan mycket, dags att sova så man orkar sitta med Excel imorgon och göra fina diagram.

Inga kommentarer: