måndag, augusti 21, 2006

Sysek is no more

Systemvetarnas sektion, SySek här på LTU har i egentlig mening upphört att finnas till. Hemsidan (systemvetare.se) slutade fungera redan innan sommaren.
Istället ska sektionen slås ihop med en annan för att få upp medlemsantalet lite. Onödigt att ha en sektion med 3 aktiva medlemmar, inte sant? Mer information om sammanslagningen kommer när jag väl vet mer själv om hur det ska gå till rent praktiskt.

Nå, ifall det är någon nyfiken själ som vill komma i kontakt med en systemvetare på LTU så går det bra att skriva kommentar här eller maila mig. Jag kan berätta vem som är rätt person att tala med eller svara själv på spörsmålet, om det är möjligt.

Om en vecka börjar mina egna val, ska läsa 2 kurser hos Systemteknik. SMD123 - Datorkommunikation (nätverksprogrammering, routning, etc.) och SMD139 - Datorsäkerhet och drift. Jag misstänker att det blir mycket annorlunda jämfört med systemvetarnas instution, IES (Industriell Ekonomi och Samhällsstyrning). Månne om det blir fler i klasserna jämfört med de kurser vi läst hittils..

Inga kommentarer: